I am glad you used the Times of London article.  AP science reporter, Seth Borenstein,  provides his whitewash of the news in the N&O here.  “The year 2350 was apparently transposed as 2035.” and …they [the mistakes] are not significant in comparison to the entire report…”   

I guess Seth’s journalistic standards told him that this part of the Times report was not newsworthy.

…the prediction was based not on a consensus among
climate change experts but on a media interview with a single Indian
glaciologist in 1999. That scientist, Syed Hasnain, has now told The Times
that he never made such a specific forecast in his interview with the New
Scientist magazine